U petak, 7. studenoga 2025., učenici naše škole ponovno su sudjelovali u međunarodnom projektu Mediterranean Researchers’ Night (MEDNIGHT) – virtualnom susretu mladih istraživača iz zemalja Sredozemlja. Cilj ovog susreta bio je popularizirati znanost, potaknuti učenike na istraživački rad te ih povezati s vodećim znanstvenicama koje svojim radom doprinose rješavanju globalnih izazova.
Ovogodišnji je događaj okupio devet znanstvenica iz različitih mediteranskih zemalja – Portugala, Italije, Grčke, Slovenije, Libanona, Srbije, Bosne i Hercegovine i Egipta. U desetominutnim izlaganjima, prilagođenima srednjoškolcima, predavačice su predstavile teme iz područja biologije, medicine, filozofije, povijesti, okoliša i inovacija, a učenici su imali priliku postavljati pitanja i uključiti se u raspravu.
Među predavačicama su bile Mónica Bettencourt-Dias (Portugal), Paola Bonfante (Italija), Elpiniki Ninou (Grčka), Francesca Romana Recchia Luciani (Italija), Urška Lampe (Slovenija), Lubna Dada (Libanon), Jelena Vladić (Srbija), Belma Kalamujić Stroil (Bosna i Hercegovina) te Sherine Ahmed El Baradei (Egipat). Moderatorica programa bila je Hülya Çağlayan, a uvodni govor održala je prof. dr. Gülşun Sağlamer.
Naši su učenici s velikim zanimanjem pratili izlaganja, a posebno ih je nadahnula rasprava o ravnopravnosti žena i ženskim pravima, kao i o ulozi mladih u zaštiti okoliša i očuvanju bioraznolikosti. Mnogi su istaknuli koliko im je inspirativno bilo čuti osobne priče znanstvenica koje uspješno spajaju profesionalni rad i društveni angažman.
Sudjelovanjem u ovom projektu Gimnazija A. G. Matoša nastavlja njegovati interdisciplinarni pristup učenju. Projekt su u školi koordinirale profesorice Mirta Lulić, Vesna Tomić, Ines Jančula, Goranka Šimić, Daliborka Šetka i Barbara Horvatović Krstevski.
Sudjelovanje u Mednightu ponovno je pokazalo kako znanost nadilazi granice država i disciplina, a naši su učenici dokazali da imaju znatiželju, otvorenost i kritičko mišljenje koje suvremeno društvo treba.
Ines Jančula, prof.
Mirta Lulić, prof.





