Mašta je super moć

Datum objave: 14. lipnja 2024.
Kategorija: Projekti | Vijesti

Na temelju članka 52. Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19.) i članka 11. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20. i 21/23.) te članka 142. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10., 90/11., 5/12., 16/12., 86/12., 126/12., 94/13., 152/14., 7/17., 68/18., 98/19., 64/20. i 151/22.) i provedenoga Poziva za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024. (KLASA: 602-01/23-01/00345; URBROJ: 533-06-23-0001 od 26. srpnja 2023. godine), ministar znanosti i obrazovanja donosi ODLUKU o financiranju projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024.

Među odabranim projektima našao se i naš projekt – MAŠTA JE SUPER MOĆ za koji su odobrena sredstva u iznosu od 1291,85 EUR.

https://mzom.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Natje%C4%8Daji/2023/Izvannastavne-aktivnosti-2023-2024/Popis-odobrenih-projekata-izvannastavnih-aktivnosti-osnovnih-i-srednjih-te-ucenickih-domova-2023-2024.pdf

U projektu koji se provodio tijekom školske godine 2023./2024. bili su uključeni učenici trećeg razreda (izborna nastava fizike), profesori fizike, matematike, povijesti, kemije, biologije, hrvatskog jezika, psihologije, ravnatelj i pedagoginja.

U prvom redu učenici su, koristeći svoje znanje iz psihologije, istražili kako pronaći mjesto koje će im biti asocijacija na učenje te kada je potrebno raditi pauze i nagrađivati se. Nadalje, učenici su razgovarali o psihologiji oka i mozga i objašnjavali  kako kognitivni procesi, motivacija i emocije upravljaju ponašanjem u različitim životnim situacijama.

Iz fizike su primijenili zakone geometrijske optike koristeći zadani pribor. Izveli su eksperimente:  Slomljena ili ne (koristeći: lasere (crveni i zeleni), bazen za lom svjetlosti, vodu, ulje i prehrambene boje), S dna na površinu (koristeći: lasere (crveni i zeleni), bazen za lom svjetlosti, vodu, ulje, prehrambene boje, ravno zrcalo i kovanice), Što se zrcali? (koristeći: izvor svjetlosti, ravno zrcalo, salvete, staklo, stalak sa svijećama za staklo, univerzalno zrcalo s četiri oblika, konkavno zrcalo, konveksno zrcalo i zastor), Tko me prati, što me prati? (koristeći: izvor svjetlosti, zastor i led reflektore) i Svijet u bojama (koristeći: uređaj za miješanje boja i zastor). Iz matematike su proučavali geometrijska tijela, primijenili znanje o kružnici i krugu te poučak o sinusu i kosinusu, a iz biologije su objasnili pretvorbu energije u procesima kruženja tvari u biosferi te ih povezali sa životnim uvjetima i održanjem života, kao i ulogu svjetlosti na živi svijet.

Nadalje, iz kemije su analizirali fizikalne i kemijske promjene i povezali rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama, a iz  povijesti su analizirali utjecaj znanosti i tehnologije na društveni i gospodarski razvoj.

Iz hrvatskog jezika su napravili lekturu sastavljenih radnih listića koje su koristili pri istraživanju. Pedagoginja je organizirala završnicu projekta, a ravnatelj je obavijestio medije.

Svoje znanje iz pojedinih nastavnih predmeta učenici su objedinili i objasnili izvođenjem eksperimenata.

Glavni cilj projekta je pokazati da kreativno i kvalitetno poučavanje može zainteresirati učenike za istraživački rad i omogućiti im ostvarivanje viših razina znanja osim prepoznavanja i reprodukcije.

Izbornu nastavu pohađaju učenici koji imaju želju za timskim radom, kritičkim promišljanjem, suradnjom, komunikacijom s drugima te su spremni zatražiti i ponuditi pomoć jedni drugima.  U osmišljavanju projekta učenici su imali potpunu slobodu da odabranim priborom istražuju fizičke pojave koje nas okružuju, postavljanju hipotezu, izvode eksperiment kojim provjeravaju postavljenu hipotezu i donose zaključak, a sve u cilju ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda.

Pročitajte još

Skip to content