Učenici drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije obilježili su na satu fizike Svjetski dan oceana. Pokazali su iznimnu kreativnost i znanstvenu znatiželju, posvetivši se proučavanju ovih važnih ekosustava kroz niz zanimljivih aktivnosti.
Samostalno su osmislili i pripremili razne pokuse koji su demonstrirali fizikalne principe relevantne za razumijevanje oceana. Za izvođenje pokusa koristili su jednostavne materijale poput drvenih štapića, žvakaćih guma, plastičnih boca, vode, ulja, prehrambenih boja, jaja, posuda s vodom, ping-pong loptica, kuhala za vodu i soli.
Objasnili su gustoću i uzgon kroz praktične primjere, izveli poznati pokus Kartezijev ronilac, demonstrirali kako funkcionira ronilačko zvono, te vizualizirali oceanske valove u boci. Posebno su zanimljivi bili i pokusi kojima su prikazali nastanak i kretanje morskih struja. Svaki je pokus bio popraćen detaljnim objašnjenjima, a učenici su izradili i radne listiće, što je dodatno obogatilo iskustvo učenja i omogućilo dublje razumijevanje prezentiranih koncepata.
Pokusima su pokazali: kako se zrak može „zarobiti“ pod vodom i koristiti za disanje ili zaštitu od vode, objasnili su zašto val „putuje“ iako voda ne teče s jednog kraja boce na drugi kraj, prikazali su kako se mehanička energija prenosi kroz slojeve tekućina i kako hidrostatski tlak i gustoća određuju ponašanje valova u oceanima, pokazali su i objasnili zašto jaje tone u vodi iz slavine, a u slanoj vodi pluta…
Ovaj inovativan pristup učenju fizike omogućio im je ne samo primjenu stečenog znanja, već i razvijanje kritičkog razmišljanja te vještina timskog rada. Kroz ovakve aktivnosti, naši učenici postaju svjesniji važnosti očuvanja oceana i uloge znanosti u razumijevanju prirodnih fenomena.
Mirta Lulić, prof.











