Učenici 3. a, 3. b i 3. c razreda su, zajedno sa svojim razrednicama Spomenkom Hardi, Silvijom Profusek i Sanjom Mijakić, obilježili Međunarodni dan izumitelja (9. 11.) i Svjetski dan znanosti za mir i razvoj (10. 11.) predavanjem prof. dr. sc. Gordane Medunić. Naši su učenici imali priliku poslušati vrlo inspirativno predavanje. Tema predavanja obuhvatila je znanstvenu izvrsnost, metode učenja i geologiju zaštite okoliša, kao predmet istraživanja prof. Medunić. Znanstvenica je naglasila važnost postavljanja visokih standarda u istraživanju i radu. Objasnila je kako izvrsnost ne dolazi samo od znanja, već i od predanosti učenju i radu.
Gordana Medunić, prof. dr. sc., radi na PMF-u u Zagrebu, na Geološkom odjelu, kao redoviti profesor. Bavi se znanstvenim istraživanjima onečišćenja okoliša. Njezino multidisciplinarno istraživanje bavi se geokemijom okoliša zagađenog ugljenom i pepelom te tehnologijama obrade otpada. Studentima PMF-a (geološki i biološki odsjeci) predaje nastavu iz predmeta kao što su: 1) onečišćenje atmosfere i globalno zagrijavanje, 2) geološki aspekti zbrinjavanja otpada, 3) geostatistika, geokemijske metode istraživanja okoliša i 5) geoforenzika i geomedicina. Mentorirala je više od 60 magistarskih radova i 1 doktorsku disertaciju.
India Funarić, učenica 3. a razreda napisala je osvrt na predavanje:
„Učenici naše škole imali su priliku slušati predavanje “Znanstvena izvrsnost” Gordane Medunić, prof. dr. sc. s Geološkog odsjeka PMF-a. Nakon što je u Školskim novinama pročitala članak o našoj školi, poželjela je održati baš nama predavanje koje nimalo nije razočaralo. Pričala nam je o studiranju te najučinkovitijim načinima učenja koje predlaže svojim studentima. Upoznala nas je s tim što sve možemo studirati na Prirodoslovno-matematičkog fakultetu u Zagrebu. Osim toga, pojasnila nam je što to znači imati doktorat (i koji put treba prijeći kako bi se do njega došlo) te nam je pričala o postupku pisanja i objavljivanja znanstvenih radova i znanstvenih članaka koji njoj, osobi koja ih je napisala prilično mnogo, nisu nimalo strana stvar. Pričala nam je i o onečišćenju okoliša i klimatskim promjenama, području znanosti kojim se ona bavi. Na kraju predavanja poslušala je sva naša pitanja i dala nam odgovore na njih, objasnivši kako izgledaju njezina znanstvena istraživanja i odlasci na terene te zašto je kao zanimanje odabrala geologiju, posebno geologiju zaštite okoliša. Sigurno je neke učenike upravo tim predavanjem usmjerila prema njihovim budućim zanimanjima ili barem pobudila ljubav za to znanstveno područje. Hvala joj na ovom izvrsnom predavanju!“
Predavanje je bilo izuzetno korisno i inspirativno. Učenici su naučili kolika je važno jasno izražavanja ideja, a profesorica je istaknula kako je kritičko razmišljanje ključno za uspješno istraživanje. Učenici su stekli nova znanja koja će im pomoći u budućem obrazovanju i istraživačkom radu. Ovakva iskustva potiču ih da teže izvrsnosti i i da u budućnosti razvijaju svoje vještine u znanstvenom radu.
Spomenka Hardi, mag. educ.